måndag, november 27, 2006

Naturskådespel i Solberga

En förskräck råtta sprang med en katt hack i häl. Råttan såg sin reträtt upp för en hemmabyggd "kattbräda" upp på en balkong.
Katten satt kvar och lurade längst ner vid brädan.
När råttan insåg att han inte kom längre än upp på balkongräcket, vände han och började gå tillbaka ner på "kattbrädan" - där den elaka katten väntade på en munsbit.

1 meter från katten, skriker råttan allt vad han kan! Iiiiiiiiiiii. Och vad händer? Jo, fegiskatten tvärvänder och springer allt vad han kan åt andra hållet.

Katt vs. råtta = 0- 1

Kan erkänna att jag också sprungit eftersom rådisen säkert var 2 dm lång i kroppen..

3 Comments:

At 27/11/06 17:05, Anonymous Anonym said...

HA HA vad sjukt! Heja råttan!!

 
At 27/11/06 17:10, Anonymous Anonym said...

Råttor påstås vara klipska. Hur det är med katter undrar jag ibland.

 
At 27/11/06 18:25, Blogger Catherine said...

kattbräda - råtta..... bläk. Jag som alltid sett kattbrädor som smarta konstruktioner men nu har jag ändrat mig

 

Skicka en kommentar

<< Home