söndag, april 25, 2010

Viking Line

Natten innan avfärd drömde jag att jag var instängd i en båt full av överförfriskade personer, sen sjönk båten såklart och vi hamnade alla i det iskalla vattnet kämpandes för våra liv.

Positiv thinking, tänkte jag och försökte påminna mig om allt jag lärt mig.. att utsätta sig för saker ökar iallafall sannolikheten för att något positivt ska hända, det kanske blir kul.. (mm visst..)

På väg till båten försökte jag tränga undan mina invanda negativa tankebanor som alltid talar om för mig vad som kommer att hända i framtiden. Skitdumt och jag vet ju att jag faktiskt inte alls vet nått om framtiden, men ändå vet jag liksom. Öppet sinne, öppet sinne.. det kanske bliiir kul..

Såå, precis när vi klivit på båten träffar vi på Neos bästis från dagis och hennes pappa.. Vi hängde hela dagen. Barnen lekte och hade sååå kul (bara det var kul att se, faktiskt). Dom var så söta tillsammans, dansade, gick hand i hand (och sa: vi hänger ihop!), lekte i lekrummet, bollhavet. Vi frossade i buffén, slappade i bubbelpoolen medan barnen roade varandra och dök (helt vettvilligt kan jag tycka) i andra poolen. Sen träffade jag på lite folk från Kurir.

Inte speciellt mycket fulla finnar heller faktiskt.

På det stora hela, en bra dag! Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag är faktiskt glad att jag åkte.

2 Comments:

At 27/4/10 17:16, Anonymous Lisa L said...

Shit vad vi tänker lika där angående båten och framtiden. Är precis lika dan. Tampas med precis likadana tankar inför en resa eller what ever. Piuh!

 
At 28/4/10 08:57, Anonymous Anonym said...

visst är det tur att man inte alltid har rätt! :)

jossan

 

Skicka en kommentar

<< Home