söndag, april 11, 2010

Money money money, must be funny

OM jag hade pengar skulle jag gladligen bjuda nära och kära på diverse grejer!

Varför tycker jag då att det är så jobbigt att bli bjuden av människor med mycket pengar? Som nu när jag nyligen börjat umgås med en gammal bekant igen, som då har mycket pengar. Hon ville köpa en försenad födelsedagspresent till sonen och vi promenerade in i leksaksaffären.

Han ville så klart ha det allra finaste/dyraste loket i affären, men jag påpekade att det var absurt dyrt och menade att han säkerligen skulle bli lika glad om hon köpte ett billigare.

-äh det drabbar ingen fattig sa hon, och tog TVÅ

Och jag känner mig såklart tacksam, men samtidigt undrar jag hur i himmelen jag ska kunna kompensera för det. Sen vill jag förstås inte att hon ska tro att jag umgås med henne för hennes pengar!

1 Comments:

At 11/4/10 08:35, Anonymous Anonym said...

hehe, Morfar brukade säga att man ska passa sig när folk börjar spendera för mycket pengar på en. De brukar alltid sluta med att man sitter i klistret på ett eller annat sätt.

/M

 

Skicka en kommentar

<< Home