söndag, februari 25, 2007

Social

Jag gillar sånna Lördagar när jag vaknar tidigt och känner mig utvilad. I går var en sådan dag.
Jag vaknade innan klockan ringde 05,55 och hann se lite på 3-milen, innan det var dags att tvätta. Medans kläderna torkade, åkte jag och storhandlade. När kläderna var fint ihopvikta i garderoben tog jag en sväng till Farsta centrum. Redan kl 11:00 var jag hemma igen, för att påbörja storstädning, spabad och middagslagning. datasköterskan med sambo, skulle komma på besök. Dum datorn ville inte bli lagad, men jag hade trevlig ändå.

Efter maten, blev det melodifestival, efterrätt, kaffe och chips, å sen såg vi Love actually. Jag gillar den filmen. Man blir glad och känner sig romantisk. I och för sig kan känslan övergå i någon sorts åhhhh varför har inte jag det så där....varför älskar ingen mig så där mycket..osv osv-känsla, och sen så sitter man där och tycker synd om sig själv, igen. Hur som helst så kändes det som en riktigt helylle familjekväll. Soft.

När kvällen var slut, försökte jag få sympatier för min mage, där vita fläckar efter för trång hud börjar visa sig. Men tji fick jag, då besökaren blev blekare än magen, och såg ut att börja vilja spy vid blotta åsynen. Jag vet att vissa i mitt tillstånd känner sig vackra och så..men inte jag. Jag känner mig mest tung, klumpig, äcklig, sprängfet och uppsvullen.

Eftersom gårdagen var hektisk, tänkte jag inte göra så många knop idag. Det enda som var planerat var att eskortera mamma med tillhörande kompis, på en lägenhetsvisning av en bostadsrätt i krokarna. Lägenheten var en av fyra i en fristående villa, jäk*igt trevlig faktiskt.

Efter en kort promenad blev det fika hos mig. Fikan drog ut några timmar på tiden, och övergick till en trevlig middag. Inte lika exklusiv som igår, men ack så nyttig.
Efter att mamma satt i sig det mesta av spenatsoppan, innehållandes en hel del mjölk kom jag på att hon är laktosintolerant.. ups sorry..